Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
eLearning - Operační a systémová analýza
Vojta, Robert ; Bartoš, Jaroslav (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je analýza současného stavu eLearningu, dostupných výukových pomůcek a návrh vlastní výukové pomůcky pro předmět Operační a systémová analýza. Práce je rozčleněna do pěti částí. Po úvodu následuje přesná formulace cíle práce, jeho konkretizace na cíle dílčí a popis metodiky provádění práce. Náplní třetí kapitoly jsou teoretická východiska pro zadané téma. Čtvrtá část se zabývá analýzou a srovnáním existujícího softwarového vybavení. Výsledky této analýzy jsou interpretovány a hodnoceny v poslední části spolu s návrhem prototypu vlastní výukové pomůcky.
Possibilities of Using the Internet in teaching German at secondary schools in the Czech Republic
Červenková, Martina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je představit možnosti využití internetu k zefektivnění výuky cizích jazyků. Ve středu pozornosti přitom stojí výuka německého jazyka na gymnáziích v České republice. Nejprve jsou definovány cíle, obsahy a specifika výuky německého jazyka na gymnáziích v České republice, následuje diskuze vhodných didaktických postupů na základě vzdělávacích teorií. Dále jsou představeny nástroje a charakteristické vlastnosti internetu, které mohou přispět k zefektivnění výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována také příslušné terminologii. V praktické části jsou nejprve analyzovány předpoklady efektivního využití internetu ve výuce němčiny jako cizího jazyka na gymnáziích. Poté jsou uvedeny konkrétní příklady využití internetu ve výuce německého jazyka a zároveň k systematické podpoře výuky s ohledem ke stanoveným výukovým cílům. Uvedené příklady vycházejí z vlastní výukové praxe a rozsáhlých rešerší na internetu a dále v odborné, zejména cizojazyčné literatuře. Nechybí příklady užitečných webových stránek. Práce ukazuje, že internet nabízí řadu možností, které mohou za splnění určitých podmí- nek výrazně přispět k zefektivnění výuky němčiny jako cizího jazyka.
Teaching aircraft design through a blended learning method in a higher education
Kwiek, Agnieszka
A blended learning is a method which combines a few teaching methods. Usually it is a mix of classic teaching approach with using of online tools. A Nearpod is technology enhanced learning (TEL) tool which allows for creating an interactive presentation which can be delivered in a real time session or in a self-paced mode. The presentation can be displayed on a student’s computer or mobile phone. This paper presents how students experience can be enhanced by the implementation of a blended learning in aircraft design lectures. And how a Nearpod can be integrated into those lectures to help students develop such skills as creativity, critical thinking and problem solving, which are vital for aircraft design project and students’ further career in the aerospace sector. This study focuses on aeronautical students studying at the University of Brighton in School of Computing Engineering and Mathematics. Students group includes BEng., MEng. and BSc. Top-Up students who were enrolled in level 6 module - ME351 Aircraft Design and Management Project. Results reveal that students' attendance is higher than traditional lectures and the most favorite and helpful activities are quizzes & polls, draw it and fill blanks. Aerospace engineering students prefer Nearpod activities where they can choose an answer or draw it rather than writing it.
Digitální prostředky domácí přípravy na výuku matematiky metodou CLIL
Šteidl, Martin ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnována výuce CLIL, konkrétně v kombinaci s blended learning na druhém stupni základní školy. Východiskem byla úvaha, jak ulehčit přetíženému rozvrhu hodin věnovaných nejazykovým předmětům, ve kterém už nyní mnoho učitelů zápolí o čas s množstvím učiva, které je nutné naučit. Odpovědět na otázku, jak budou reagovat žáci jednoho ročníku tercie, tedy ročníku nižšího osmiletého gymnázia, který odpovídá osmé třídě ZŠ, na maloměstském gymnáziu na nový typ výuky vedené nezvyklou formou, jsem se snažil po provedení výukového experimentu, ve kterém žáci absolvovali hard CLIL výuku vedenou právě formou blended learning. Dostupné zdroje o této problematice jsem zpracoval do podoby teoretické části, která tvoří první část této práce. Věnuje se problematice CLIL, e-lerarningu i vyučování blended learning. Druhou část tvoří příprava výzkumu a třetí jeho realizace. Provedený výzkum sestával z tří hodin prezenční výuky obestavěné bloky e- learningové podpory. Během přípravy a realizace projektu jsem se snažil nacházet zdroje motivace, které by přiměly žáky věnovat svůj mimmoškolní čas učení se. Data pro následnou analýzu jsem sbíral zúčastněným a zprostředkovaným pozorováním, pomocí dotazníků a rozhovory. Interpretace dat byla poměrně složitým úkonem, zejména kvůli nedokonalé zpětné vazbě...
Kilian Seeber a jeho přínos pro další výzkum v oblasti
Baštanová, Petra ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Šteffl, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je deskriptivní teoretickou studií, která se zabývá dílem konferenčního tlumočníka, pedagoga a badatele Kiliana Seebera. Práce představuje jednotlivé oblasti zájmu Kiliana Seebera a výsledky jeho výzkumů. Věnuje se především kognitivní zátěži v procesu simultánního tlumočení, prosodii a intonaci, etickým rozhodnutím v procesu simultánního tlumočení a pedagogickým otázkám spojeným se školením učitelů tlumočení a jejich vzájemnou spoluprací. Práce také informuje o dalších pedagogických a tlumočnických projektech Kiliana Seebera a v neposlední řadě zmiňuje ohlas na jeho dílo v mezinárodní tlumočnické komunitě. Klíčová slova: Kilian Seeber, kognitivní zátěž, pupilometrie, experiment, prosodie, intonace, etická rozhodnutí, simultánní tlumočení, kombinovaná výuka.
Possibilities of Using the Internet in teaching German at secondary schools in the Czech Republic
Červenková, Martina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je představit možnosti využití internetu k zefektivnění výuky cizích jazyků. Ve středu pozornosti přitom stojí výuka německého jazyka na gymnáziích v České republice. Nejprve jsou definovány cíle, obsahy a specifika výuky německého jazyka na gymnáziích v České republice, následuje diskuze vhodných didaktických postupů na základě vzdělávacích teorií. Dále jsou představeny nástroje a charakteristické vlastnosti internetu, které mohou přispět k zefektivnění výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována také příslušné terminologii. V praktické části jsou nejprve analyzovány předpoklady efektivního využití internetu ve výuce němčiny jako cizího jazyka na gymnáziích. Poté jsou uvedeny konkrétní příklady využití internetu ve výuce německého jazyka a zároveň k systematické podpoře výuky s ohledem ke stanoveným výukovým cílům. Uvedené příklady vycházejí z vlastní výukové praxe a rozsáhlých rešerší na internetu a dále v odborné, zejména cizojazyčné literatuře. Nechybí příklady užitečných webových stránek. Práce ukazuje, že internet nabízí řadu možností, které mohou za splnění určitých podmí- nek výrazně přispět k zefektivnění výuky němčiny jako cizího jazyka.
Developing communicative competence through online discussion tasks: computer mediated communication and the skill of writing
Tůma, František ; Píšová, Michaela (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Dontcheva Navratilova, Olga (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá rozvíjením a rozvojem komunikační kompetence v oblasti psaní v blended learning kurzu u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Práce se zaměřuje na konceptualizaci procesů rozvíjení komunikační kompetence u studentů v tericárním vzdělávání a na měření výsledků těchto procesů, dále také na používání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce cizích jazyků. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence u studentů změnila po použití sady online diskusních úkolů, a pokud ano, jakým způsobem. Jako vhodný výzkumný design byla zvolena případová studie, ve které 18 studentů v kurzu angličtiny jako cizího jazyka na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech diskusních úkolech provedených online za použití asynchronního diskusního fóra. Projektování diskusí vycházelo ze sociálně-konstruktivistických teorií učení. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus založený na textech napsaných studenty ve dvou online diskusích a analýzu tohoto korpusu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že se u studentů celková úroveň komunikační kompetence v oblasti psaní zlepšila. Konkrétně při porovnání textů psaných studenty na začátku a na konci semestru došlo ke zvýšení syntaktické složitosti a dále došlo ke zlepšení vnímané...
Využití blended learningu s prvky gamifikace na základní škole
Lešinger, Stanislav ; Benda, Petr (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku blended learningu s prvky gamifikace na základní škole. Práce by měla sloužit jako pomůcka pro tvůrce blended learningových, respektive e-learningových kurzů v prostředí LMS Moodle. Práce obsahuje teoretický přehled problematiky blended learningu, motivace ve vzdělávání a gamifikace. Na základě teoretických východisek práce analyzuje prostředí konkrétní základní školy a definuje cílovou skupinu žáků. Následně popisuje výběr, vývoj a design konkrétního produktu, vybraného na základě vytvořeného seznamu dostupných produktů. Závěr práce obsahuje popis implementace produktu a ověření jeho funkčnosti a efektivity na cílové skupině žáků. Výsledkem práce je funkční a ověřený koncept nasazení gamifikace v blended learningovém kurzu na bázi LMS Moodle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.